12:00

Zupa gulaszowa z lanymi kluseczkami

Choruję... Znowu... Ciężko mi się zebrać z przepisami, u mnie w tym roku mało świątecznie na blogu niestety, ale znajdziecie kilkanaście propozycji na pewno tutaj. Zupa gulaszowa na rozgrzanie z dodatkiem cynamonu i tym razem bez ziemniaków, a z pysznymi kluseczkami. Na te deszcze idealna.

Składniki :
* 300g mięsa z udźca wołowego albo szynki wieprzowej 
* czerwona papryka
* marchewka, seler, pietruszka
* cebula
* ząbek czosnku
* łyżka masła klarowanego 
* sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy, pół łyżeczki mielonego cynamonu, ostra czerwona papryka
* jajko
* 2 szklanki mąki pszennej
* szczypta soli
* woda
Przygotowanie :
Na maśle zeszklić cebulę i czosnek oraz paprykę pokrojoną w kostkę. Dodać mięso w dowolnie pokrojone kawałki - tak jak lubimy. Całość przełożyć do garnka, dodać włoszczyznę oraz wodę. Zagotować. przyprawić i dusić do miękkości mięsa. Mąkę wymieszać z jajkiem oraz dodając wodę przygotować ciasto na kluski. Zagotować osoloną wodę, dodawać małymi porcjami kluseczki. Całość zagotować. Przecedzić. Można kluseczki ugotować w zupie, ale u mnie zawsze robię ich więcej i później odsmażamy je z jajkiem. Zupę podawać bardzo ciepłą.

5 komentarzy:

  1. zajadaj tę pyszną zupkę i kuruj sie, kobietko :****

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ulubiona, zimowa zupa! Co roku gotuję z 8 litrów, przelewam w słoiki i ratuję się nią w chłodne dni. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! :) dawno nie jadłam, ostatnio często robię takie rozgrzewające dania/ zupy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger