08:00

Karkówka w 10 minut - domowa wędlina

Idealna wędlina do kanapek. Zasmakuje przede wszystkim tym, co mają dość święcących i nafaszerowanych chemią, wędlin ze sklepowej półki. Karkówka jest miękka, dobrze doprawiona. Pyszna! 





Składniki :
* 800 g karkówki
* 2 płaskie łyżki soli
* 2 liście laurowe
* 2 ziarenka ziela angielskiego 
* 5 ziaren czarnego pieprzu
* 2 łyżki majeranku 
* 4 ząbki czosnku





Przygotowanie :
Mięso obwiązać nitką, albo włożyć w siatkę. Wszystkie przyprawy wrzucić do garnka, włożyć mięso, zalać wodą do wysokości mięsa i zagotować całość , gotować przez 5 minut na małym ogniu. Wyłączyć i zostawić na 6 godzin do wystygnięcia. Czynność powtórzyć. Zimne mięso włożyć do lodówki na 2 godziny.

89 komentarzy:

  1. ojej jaka soczysta i kruchutka:) wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka domowa najlepsza! wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak domowa wędlina:) wiesz co jesz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak , możesz sama dozować przyprawy takie jak lubisz :)

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie - uwielbiam domowe wędliny a już niedługo wielkanoc i wjedzie szynka muśnięta ćwikłą z chrzanem. <3 Ale się uśmiałam z rana, przeczytałam tytuł, że w 10 minut i biegiem leciałam do posta myśląc - hmm, jakiś kawałek mięsa jest, walnę sobie świeżą wędlinkę na śniadanie a tu smut. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudo! Szkoda, że to nie faktycznie w 10 minut ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety czas oczekiwania jest troszkę dłuższy :)

      Usuń
  6. Robiłam kiedyś schab tym sposobem, wiem że wychodzi i jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też schab robiłam i potwierdzam że jest pyszny! :)

      Usuń
  7. A JA ROBIŁAM I JEST W 10 MIN...TAK JAK W PRZEPISIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest jest :) tylko trzeba troszkę dłużej poczekać :)

      Usuń
    2. Ale jak czynność powtórzyć?nie mogę zrozumieć.tzn że trzeba gotować przez 5min i później odstawić na 6h i po 6 godz.powtórzyć tzn 5min gotować i odstawić na 6 H?

      Usuń
  8. Polecam..ja robiłam i w 10 minut.

    OdpowiedzUsuń
  9. TEZ SAMA ROBIE WEDLINY W ROZNY SPOSOB,CZASAMI W SZYNKOWARZE.PRZEPIS JEST FAJNY I PROSTY ALE NIE PODAJESZ ILOSCI WODY JAKA MUSI BYC DODANA...????

    OdpowiedzUsuń
  10. DZIEKUJE....:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę :) i bliżej świąt zapraszam na podobny przepis - tym razem schab :)

      Usuń
  11. A ile razy trzeba czynnosc gotowania powtorzyc??;)i jak zwiazac karkowke?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dwa razy po 5 minut plus czas na wystygnięcie a co do związania mięsa to polecam siatkę wędliniarską którą kupimy a masarni lub nitkę bawełnianą

      Usuń
  12. u mnie wystarczyło, mięso było idealne - nie surowe

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy drugi raz gotujemy w wodzie z przyprawami?

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaka potrzebna jest sól kuchenna zwykła czy do peklowania

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdzie można kupić taką siatkę?

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzie można kupić taką siatkę?

    OdpowiedzUsuń
  17. robiłam łopatke tym sposobem tylko do wody było jeszcze 2 łyżki majonezu.Wyszła pyszna

    OdpowiedzUsuń
  18. czy karkowka nie moze wiecej wazyc /

    OdpowiedzUsuń
  19. Może ważyć więcej,wtedy daje więcej przypraw

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacja.Prosze mi powiedzieć czy inne miesko,np.indyka to tak samo można

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzieki spróbuje w niedziele.

    OdpowiedzUsuń
  22. a moja karkówka była w środku surowa :((( dlaczego.????

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy mięso zostawić w tej wodzie na 6 godz czy je wyjąć ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam , czy mięso ma być w 1 kawalku ??

    OdpowiedzUsuń
  25. po drugim gotowaniu mięso do ostygniecia zostaje w wodzie czy wyjmujemy i czekamy aż ostygnie?

    OdpowiedzUsuń
  26. I to mięsko na zdjęciach to efekt wykonania przepisu?
    Świetny dowcip, To prawie cud, jak zamiana wina w wodę

    OdpowiedzUsuń
  27. Dlaczego to mięso jest czerwone skoro nie było peklowane? Gotowane mięso jest szare

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ono jest szare, widać to u góry - kwestia światła na zdjęciach

      Usuń
  28. Czy 2 kg mięska też gotować tylko 5 minut? Nie będzie surowe?

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy gotować pod przykryciem czy bez

    OdpowiedzUsuń
  30. mięsa wkładamy do gorącej wody czy zimnej?

    OdpowiedzUsuń
  31. Super przepis musze spróbować

    OdpowiedzUsuń
  32. siatkę kupiłam w CARRFUR

    OdpowiedzUsuń
  33. na zdjęciach jest boczek nie karkówka...

    OdpowiedzUsuń
  34. Rzadko kiedy przepis jest tak przystępnie podany jak ten. Dziwię się więc, dlaczego większość z Państwa zadaje tak głupie pytania?! Trzeba nauczyć się czytać ze zrozumieniem!

    OdpowiedzUsuń
  35. przepis na karkówkę w 10 minut wykorzystałam, ale jeszcze nie jadłam.natomiast wiem ze sie udało gdyz widelec wchodził w mięsko jak w chleb. Dziękuje za dobry przepis mam zamiar tak gotować wszystkie mięska. Dziękuję p. Marto

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny przepis zagości w mojej kuchni na stałe dziękuję 😘

    OdpowiedzUsuń
  37. Też dzisiaj tak przyrządzę mięsko. Podziwiam autorkę za cierpliwość w odpowiadaniu na te same pytania zadawane w enty raz.... przepis podany był w bardzo przystępny sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie odpowiadam na wszystkie Wasze pytania :)
      pozdrawiam!

      Usuń
  38. Dziękuję za przepis robiłem tym sposobem i wyszło pyszne

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy te 5 min liczymy od zagotowania? Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mięsko gotujemy 5min z przyprawami pod przykryciem, wyłączamy i trzymamy dalej pod przykryciem do ostygniecia, po czym zas zagotowujemy na 5min i zas ostudzamy?wszystko pod przykryciem. Czy dobrze myślę?

    OdpowiedzUsuń

  41. Czy tym sposobem można gotować karkówkę, która stała w zalewie 5 dni ?

    OdpowiedzUsuń
  42. I po drugim zagotowaniu juz bedzie dobra do jedzenia

    OdpowiedzUsuń
  43. Pyszna😊 Czy można mięso np schab nadziać farszem jakimś i tak przygotować?

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo smaczna😊 Czy robiłaś tym sposobem jakieś mięso np. schab z jakimś nadzieniem?

    OdpowiedzUsuń
  45. Właśnie skusiłam się teraz czekam 6 godz.i potem jeszcze raz zagotować, myślę że jutro śniadanko będzie smaczne z mojej szynę źli.

    OdpowiedzUsuń
  46. Właśnie zrobiłam tym sposobem szyneczkę czekam teraz 6 godz.i jeszcze raz zagotować,myślę że jutro śniadanko będzie smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  47. Niestety, karkoweczka w środku surowa, musiałam dogotowac jeszcze 10 min

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger