10:00

Sałatka z cukinią - przetwory na zimę

Przepis znalazłam na blogu Kasi. Oczywiście musiałam troszkę zmienić proporcje, pokombinować z zalewą i powiem Wam, że sałatka wyszła mi idealna! Idealna na zimę! 

Składniki :
* 4 średnie cukinie
* 4 średnie marchewki
* 2 czerwone papryki
* 2 cebule
* 2 liście laurowe
* 2 ziela angielskie
* kilka ziarenek pieprzu czarnego
* sól
Zalewa :
* 4 szklanki wody
* szklanka cukru
* pół szklanki octu jabłkowego  


Przygotowanie :
Cukinie pokroić albo zetrzeć na tarce na cienkie plasterki, pozostałe warzywa pokroić w paseczki. Przyprawić, odstawić na godzinę. Składniki zalewy zagotować. Wymieszać. Sałatkę przełożyć do słoików, uzupełnić zalewą. Pasteryzować.

32 komentarze:

  1. Znam taką "ogórkową" :D Z cukinii... to chyba to, co powinnam zrobić z moimi ogródkowymi olbrzymami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądają te słoiczki, kolory lata zamknięte na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zostałaś nominowana :)
    Więcej info na moim blogu.
    blog-blogerek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna na zimę do obiadku!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że sałatka będzie smakowała :)
    Pozdrawiam ciepło,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałam zrobić ale nie ma podane ile ma być soli a ja lubie b. precyzyjne przepisy szczególnie kiedy robie cos pierwszy raz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na tą ilość warzyw dałam 2 łyżki soli, płaskie - ale możesz spróbować sałatki i doprawić pod swój smak

      Usuń
  7. witam właśnie robię tą sałatkę z tego co piszecie mam nadzieje że nie będę żałować dziękuje za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A właśnie dostałam 4 cukinie więc to chyba przeznaczenie- jutro zaczynam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zimą szczególnie docenia się przetwory ;-)

    Zapraszam do siebie! make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. dziś sprawdziłam ten przepis,jest prosty i bardzo dobry,polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypróbuję...ciekawy przepis...

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym się dowiedzieć, czy sok, jaki puściły warzywa odcedzić przed włożeniem do słoików?
    Co robisz z liściami laurowymi,zielem i pieprzem?Czy ilość,którą podałaś jest na całą porcję, czy np. na jeden słoik?

    OdpowiedzUsuń
  13. wszystko - liście laurowe, ziele angielskie i pieprz - przedkładam do słoików,wraz z sokiem i zalewą uzupełniam
    ilość na całą porcję

    OdpowiedzUsuń
  14. Zalać zalewą gorącą czy zimną?

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie robię tą sałatkę. Wygląda apetycznie 🙂

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger