10:00

Ogórki kiszone z wiśniowym liściem

Ogórki kiszone to stały element w mojej spiżarni i nie wyobrażam obie by nie zrobić kilkunastu słoiczków na zimę. Dzisiaj moja propozycja z dodatkiem liścia wiśniowego! Spróbujcie!


Składniki :
* 3 kg równych ogórków gruntowych
* pół główki czosnku
* 3 łyżki soli morskiej
* 3 litry ciepłej przegotowanej wody
* koszyczki kopru - tyle ile słoików
* liście wiśni - tyle ile słoików
Przygotowanie :
Do wyparzonych słoiczków włożyć po koszyczku koperku, ułożyć ogórki. Wrzucić czosnek. Całość przykryć liściem wiśniowym. Wodę wymieszać z solą, zalać słoiczki z ogórkami. Zakręcić. 

11 komentarzy:

  1. Jadłam niedawno ogórki kiszone z liściem winogrona, dębu i czegoś jeszcze i przyznam, że były fantastyczne, ale z wiśniowym jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze dają liść lub liście wiśni albo czereśni na górę:) Tak już moja mama robiła od zawsze, teraz ja też tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dopiero w tym roku wypróbowałam wersję z liściem wiśniowym :)

      Usuń
  3. Ciekawy pomysł z tymi liściami!:)
    Z przyjemnością dołączam do grona obserwatorów!

    Pozdrawiam:)
    elenagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja robię bez liścia wiśni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja do tej pory też robiłam bez :) ale z liściem wiśniowym są pyszniejsze!

      Usuń
  5. Jaką rolę mają spełniać liście wiśni,czy też dębu?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger