16:35

Sałatka z kuskusem i gruszką

Jak wiecie w mojej kuchni dominuje makaron, ale ostatnio mam coraz większą chęć na lekkie sałatki. Stąd moja propozycja na coś szybkiego i pysznego. Można ją spokojnie zabrać ze sobą do pracy czy szkoły. Nie jest oblana żadnym ciężkim sosem ani w składzie nie ma nic co spowoduje że będziemy się czuły ociężałe czy przejedzone.
Jednak dodatek kaszy kuskus sprawi, że będziemy idealnie najedzone przez kilka godzin.
Wiesz co jesz to idealne stwierdzenie przy tej sałatce!




Składniki :
* pół szklanki kaszy kuskus
* pół cukinii
* gruszka
* 5 pomidorków koktajlowych
* kilka liści sałaty lodowej
* łyżka sezamu
* sos : 2 łyżki oleju lnianego, łyżka soku z cytryny, ulubione przyprawy np. bazylia, oregano, pieprz




Przygotowanie :
Kaszę zalać wrzątkiem i odstawić na 5 minut. Sałatę lodową posiekać drobno, przełożyć do miski. Cukinię pokroić w plastry, można lekko przyprawić i ułożyć na patelni grillowej, opiekać po kilka minut z każdej strony. Odstawić do wystygnięcia. Pomidorki pokroić na ćwiartki. Gruszkę pokroić w półplasterki, można lekko skropić sokiem z cytryny. Wszystkie składniki sałatki wymieszać, sezam podprażyć na suchej patelni. Tak przygotowaną sałatkę przełożyć do miseczek, szklanki czy pojemników. Posypać każdą porcję sezamem. W słoiczku połączyć wszystkie składniki sosu. Mieszać chwilkę energicznie, aż powstanie kremowa emulsja. Polać odrobiną każdą porcję sałatki i wymieszać. 


Garść informacji :
Kasza kuskus zawiera 13g białka na 100g produktu, 360kcal oraz 72g węglowodanów i tylko 2g tłuszczu. Jest ona dobrym źródłem żelaza.
Cukinia zawiera witaminy C, A, K oraz witaminy z grupy B. Bogata jest w beta karoten oraz składniki mineralne takie jak magnez, potas czy żelazo. Cukinia zalecana jest osobom o wrażliwym układzie pokarmowym, łagodzi objawy nadkwaśności.
Gruszka jest skarbnicą potasu, zawiera witaminy A, C, PP także z grupy B oraz fosfor, wapń, żelazo i jod.
Olej lniany jest bogaty w zdrowe kwasy Omega3.

Wiesz co jesz

19 komentarzy:

  1. smakowity pomysł na sałatkę. jeśli dostanę ze 3 takie porcję to najedzona będę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. akurat 4 takie szklaneczki wychodzą z podanych składników :) ja miałam na dwa razy :)

      Usuń
  2. aż tak dużo 3 porcje?
    propozycja jest super! i pewnie bardzo smaczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że jest tak dobra że zjadłabyś całą porcję od razu :)

      Usuń
  3. Mam kuskus, leży już dłuższy czas, muszę z nim coś w końcu zrobić. :) Sałatka wygląda pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajnie ze tu zajrzałam: od dawna chodził za mną kuskus na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do końca słodko tutaj nie jest :) ale gruszka daje super smaczek tej sałatce :)

      Usuń
  5. Nie przepadam za kuskusem ale Twoja wersja tej kaszy wydaje mi się atrakcyjna, może się przełamię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie, lekko:-) Bardzo fajna propozycja:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawe połączenie, wygląda tak lekko:)
    Ps. GzG już trwa:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie i zdrowo ! Kocham kuskus i ta gruszka <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam takiego połączenia. Zapisuję sobie i na pewno zrobię, spadłaś mi z tym przepisem jak z nieba bo akurat myślałam nad czymś sycącym, co można zabrać ze sobą na uczelnię i nie jest nudne jak kanapki. Więcej takich przepisów!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kanapki też nie muszą być nudne :) ale sałatę polecam i na pewno będą jeszcze inne propozycje :)

      Usuń
  10. Jaki świetny pomysł! Uwielbiam kuskus! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger