08:00

Bigos z włoskiej kapusty

Oj marzył mi się taki bigos z młodej kapusty. Niestety cenowo bym chyba popłynęła, bo małe główki u mnie po siedem złotych, a z jednej bym bigosu nie zrobiła. Dlatego mój wybór padł na włoską. I to był strzał w dziesiątkę. Skoro nam smakował to i Wy go polubicie.



Składniki :
* duża główka kapusty włoskiej
* 500 g żeberek wieprzowych
* 3 kiełbasy - u mnie śląska
* mały koncentrat pomidorowy
* listek laurowy, ziele angielskie 
* sól, pieprz do smaku



Przygotowanie :
Żeberka zagotować, dodać stopniowo poszatkowaną kapustę i dusić do miękkości razem z liściem i zielem, Oddzielić mięso od kości, pokroić na mniejsze kawałki. Dodać do kapusty, przyprawić do smaku. Całość połączyć z koncentratem pomidorowym. Kiełbasę pokroić w pół plasterki, przesmażyć i dodać do bigosu, zagotować. Podawać gorący z chlebem bądź ziemniakami. 

15 komentarzy:

  1. zgrałyśmy się z tym bigosikiem i fasolką mniammmm uwielbiam takie staropolskie dania:D

    OdpowiedzUsuń
  2. O jaaa, ale bym takiego bigosiku pojadła. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Za mną już od dłuższego czasu chodzi taki bigosik, aż się pośliniłam cała jak zobaczyłam Twój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za mną też chodził i musiałam w końcu zrobić! :)

      Usuń
  4. Brakuje czerwonego wina,ziele zastąp jałowcem,dodaj grzyby,szczypte kminku,lyzeczke majeranku,pol lyzeczki czabru,troche boczku przesmaz z cebula,suszone sliwki.wegierki i wtedy jest bigos.w ogole to powinno sie go 3 dni gotowac a po pierwszym gotowani polaczyc kapuste swieza z kiszona.ciesze sie ze kobiety zaczynaja gotowac bigos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja znowu lubię bigos ze słodkiej kapusty :) nigdy nie łączę :) ale dziękuje za rady

      Usuń
    2. Gotowanie bigosu 3 dni to jeden z niezbyt mądrych mitów już dawno zdemaskowanch przez dietetyków i kucharzy...bzdura powtarzana bezmyślnie najczęściej przez panów którzy w kuchni potrafią jedynie zmienić żarówkę.Jakie walory odżywcze może mieć co się gotuje 3 dni? tak długa obróbka termiczna może jedynie zaszkodzić....szkoda ,że w kulinarnych zabobonach tkwimy jeszcze w 19 wieku....

      Usuń
    3. Ja uwielbiam taki z młodej kapusty :) robi się go szybciej :)

      Usuń
    4. Ja uwielbiam taki z młodej kapusty :) robi się go szybciej :)

      Usuń
  5. Bardzo dobry przepis, świetnie opisany. Właśnie w bigosie zależy przede wszystkim na kompozycji jego składników. Uwielbiam go w różnych wydaniach - choć wiadomo, że nie można jeść go za często bo jest ciężki. Sama robię czasami taki http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-bigos/ też jest niezły.

    OdpowiedzUsuń
  6. a można dodać kiszonej kapusty i grzyby zamiast mięsa ?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger