12:00

Pierogi ze szpinakiem i kurczakiem

Uwielbiam pierogi ze szpinakiem i kiedyś dobre jadłam w żagańskim Duecie. Pani mi je poleciła, bo zawsze wybierałam te z kapustą i grzybami, a tak na wiosenną odmianę coś ze szpinakiem i fetą było strzałem w dziesiątkę. Później w domu kombinowałam z tymi smakami. Sam szpinak z przyprawami, z fetą czy innym serkiem. Ciekawe połączenie uzyskałam z kurczakiem. Miał to być mielony udziec, ale wyszła pierś pokrojona w kostkę i podgotowana z przyprawami i czosnkiem. Wyszły pyszne!





Składniki :
Ciasto :
* szklanka mąki pszennej
* szczypta soli
* 1/3 szklanki wrzątku
Nadzienie :
* 4 szklanki świeżego szpinaku bądź kostka mrożonego 
* filet z kurczaka
* ząbek czosnku
* sól, pieprz
* oliwa z oliwek
* łyżka jogurtu greckiego





Przygotowanie :
Przesiać mąkę do miski, dodać sól. Wlać wrzątek i zagnieść ciasto. Wyłożyć na blat , zagniatać aż będzie odchodzić od ręki. Uważać bo na początku ciasto jest gorące. Przykryć czystą ściereczką i odłożyć na 30 minut. Rozwałkować i szklanką wykroić krążki na pierogi. Na rozgrzaną oliwę wrzucić posiekany czosnek, oraz pokrojoną w drobną kostkę pierś z kurczaka. Przesmażyć, dodać szpinak i dusić całość do miękkości. Przyprawić do smaku. Gdy przestygnie wymieszać farsz z jogurtem. Tak przygotowanym farszem nadziewać pierogi. Gotować w osolonym wrzątku około 7 minut od wypłynięcia pierogów na wierzch. Podawać z cebulką - u mnie z prażoną, oraz dowolną zieleniną - u mnie rzeżucha i bazylia.  

16 komentarzy:

  1. Uwielbiam ! Aż mi ślinka cieknie :) Wyślesz mi kilka do pracy ? Jestem taka głodna.... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no chwilę temu co kurier pojechał :) szkoda, że wcześniej nie mówiłaś to bym ugotowała świeżych :)

      Usuń
  2. Uwielbiam pierogi, a w takim otoczeniu na pewno smakują przepysznie. Będę musiała spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm.:) Moje jarmużowe czekają na publikację;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja czekam na przepis :)

      Usuń
    2. Może jutro?:) Nic nie robię cały dzień, a ciężko mi przepis wrzucić:P Leń nad leniami:)

      Usuń
    3. Ty jesteś bardzo usprawiedliwiona :)

      Usuń
  4. Idealnie trafiłaś w mój gust, uwielbiam połączenie kurczaka i szpinaku! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyborne połączenie - szpinak, czosnek i kurczak. <3 Uwielbiam takie pierogi mniami! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zrobiłam i wcinam- pyyyyycha! :D Przepis zapisuję, będę na pewno jeszcze nie raz korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, czy można w tym wypadku zastąpić jogurt grecki śmietaną 12% lub 18%? Z góry dziękuje za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger