18:00

Pierogi z mięsem

Ja za pierogami z nadzieniem mięsnym nie jestem. Ale czasami trzeba poświęcić się dla rodziny i przygotować coś co lubi ktoś inny. Wtedy satysfakcja jest podwójna. 




Składniki :
Ciasto :
* szklanka mąki pszennej
* szczypta soli
* 1/3 szklanki wrzątku
Nadzienie :
* 600 g łopatki bądź karkówki 
* cebula
* 3 łyżki oleju rzepakowego 
* sól, pieprz
* majeranek 




Przygotowanie :
Przesiać mąkę do miski, dodać sól. Wlać wrzątek i zagnieść ciasto. Wyłożyć na blat , zagniatać aż będzie odchodzić od ręki. Uważać bo na początku ciasto jest gorące. Przykryć czystą ściereczką i odłożyć na 30 minut. Rozwałkować i szklanką wykroić krążki na pierogi. Mięso pokroić na mniejsze kawałki, ugotować do miękkości. Zimne mięso zmielić. Cebulę pokroić w kostkę, zeszklić. Dodać do mięsa, przyprawić do smaku. Tak przygotowanym farszem nadziewać pierogi. Gotować w osolonym wrzątku około 7 minut od wypłynięcia pierogów na wierzch. Podawać z zeszkloną cebulką. 

14 komentarzy:

  1. A czy tak pyszne pierogi mozna zamowic? Marta, Twoje pierogi wygladaja bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne:) zjadłabym kilka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. my najbardziej lubimy z kapustą i grzybami, ale z mięsem lubimy, oj lubimy :) pyszności

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja naj naj to kocham ruskie. <3 Ale z mięsem też bardzo lubię, śliczne Ci wyszły. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wolę z kapustą i grzybami, owocowymi z jagodami nie pogardzę :) ale za ruskimi nie przepadam choć dobre zjem :)

      Usuń
  5. Uwielbiam pierogi z mięsem, ale tylko domowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już od dawna nie kupuję gotowych :) choć mam ulubione miejsce gdzie dobre pierogi podają :)

      Usuń
  6. Ty zdolniacho, ale piękne pierogi zrobiłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To ulubiona wersja pierogów mojego męża...a już dawno ich nie robiłam...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj robiłam powtórkę :) były pyszne podobno! :)

      Usuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger