09:00

Domowy jogurt grecki

Domowy jogurt naturalny na blogu już jest. Ja z niego zrobiłam jogurt grecki. I ta wersja smakuje mi najbardziej bo lubię gęste jogurty naturalne.




Składniki :
* litr mleka 3,2% z jak najkrótszą datą ważności i nie UHT
* mały kubek jogurtu naturalnego - u mnie sprawdza się Activia 



Przygotowanie :
Zagrzać mleko przez około 10 minut na małym gazie. Przelać do dzbanka. Metodą na palec sprawdzić temperaturę czyli włożyć palec do dzbanka i odczekać 10 sekund. Jeśli nie parzy i wytrzymaliśmy tą temperaturę - mleko jest idealne. Do słoika przekładamy jogurt, dolewamy stopniowo mleko i mieszamy. Słoik zakręcamy. Owijamy w ręcznik, szczelnie. Ja włożyłam jeszcze w bawełnianą torbę. Całość owinęłam w koc. I włożyłam pod kołdrę. Można też rozgrzać piekarnik do maksymalnie 50 stopni i tam wstawić słoik z jogurtem. U mnie sprawdziła się kołdra :) Czekamy teraz minimum 6 godzin na nasz jogurt. Po czym wstawiamy go do lodówki na godzinę. Na sitku układamy gazę i przelewamy nasz jogurt. Zostawiamy na minimum 12 godzin. Przekładamy gęsty jogurt grecki do pojemnika.

13 komentarzy:

  1. wielkie brawa za pomysł:) nie ma, to jak domowe jedzonko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję pomysłu :) Pozdrawiam serdecznie :) Tylko ile czasu ten jogurt ma stać w piekarniku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 6 godzin minimum , ale ja zawijam w ręcznik i wrzucam pod kołdrę to zostawiam na 8 a później odsączam jeszcze na sitku przez noc - wychodzi gęsty - prawie jak serek

      Usuń
  3. Oj domowy jogurt grecki musi być pyszny - świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez sama robie jogurty ale zawsze jak kupuje jogurt na pozywke, to czytam czy kultury bakterii sa prawoskretne. To jest bardzo wazne dla odpowiedniej flory bakteryjnej w przewodzie pokarmowym (dla zdrowia).

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ciepły wlewam do termosu i zawijam w koc- zostawiam na noc i rano mam jogurt. Warto Mierzyć temperaturę termometrem ( ja mam termometr do parzenia herbaty za 18zł) mleko najlepiej jak ma 46-47C w momencie kiedy dodajemy starter-ok 2 łyżki jogurtu naturalnego- dokładnie wymieszać- taki ciepły wlewam do termosu, pod kocyk- pycha!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger