16:00

Domowa chałwa

Ja za aż tak słodkimi pysznościami nie przepadam, ale chałwę od czasu do czasu kupuję. Dlaczego więc nie zrobić sobie chałwy w domu? I znowu z pomocą przyszła Justyna z bloga niePieprz.pl. Razem zrobiłyśmy kolejną domową rzecz. Tym razem na słodko. I muszę przyznać, że chałwa wyszła pyszna. A przepis jest tak prosty.

Składniki :
* 150g sezamu
* 3 łyżki miodu bądź 7-8 świeżych daktyli



Przygotowanie :
Ziarna sezamu uprażyć na patelni, uważając by się nie przypalił. Daktyle obrać ze skórki i pokroić na mniejsze kawałki. Wszystko razem zblendować co trwa około 10 minut. Jeśli dodajemy miód ten proces jest krótszy. Gdy wszystko dokładnie się połączy, przekładamy składniki na papier do pieczenia bądź silikonową matę i zagniatamy . Formujemy dowolne kształty, u mnie prostokąt. Zawijamy chałwę w papier i odkładamy na przynajmniej pół godziny do lodówki żeby chałwa stwardniała.

10 komentarzy:

  1. Wygląda jak ciasto z kaszy ;) ale musi być pyszne :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można bardziej zblendować sezam, ale mi taka konsystencja wystarcza :) a w smaku super :)

      Usuń
  2. Kurcze no!:P Jutro idę po sezam.:) Miód mam to dodam miód.:) Uwielbiam chałwę, mam nadzieję, że i ta mi posmakuje;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już jutro będzie moja na blogu ;) Uwielbiam chałwę, więc zrobienie domowej było czystą przyjemnością :) Najgorsze jest oczekiwanie, kiedy będzie można ją zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super taka domowa chałwa, muszę kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger