12:24

Litewska sałatka z domowym majonezem


Przepis dostałam od koleżanki - Litwinki - z krwi i kości. Pierwszy raz jadłam ją właśnie u Niej , do wódeczki idealna. Chleb litewski jest dostępny w Tesco. Postanowiłam,że właśnie na sobotni wieczór zrobię coś innego niż Gyros. Do sałatki dodałam majonez domowej roboty. Do tej sałatki nic więcej już nie trzeba , jako samodzielne danie jest bardzo sycąca , właśnie przez chleb i dodatek majonezu.
 
Zaczniemy od majonezu. Przepis już jest na blogu - ale ten post powstaje na potrzeby akcji na portalu Durszlak.pl ZASTĄP SŁOIK PYSZNYM DANIEM.
Domowy majonez
do słoika w którym przechowuję później majonez , wbijam 2 całe jajka
dodaję łyżeczkę musztardy oraz sól i pieprz oraz sok z cytryny
dolewam szklankę oleju
wszystkie składniki blendujemy około 2-3 minut do połączenia się wszystkich składników i do uzyskania odpowiedniej gęstości
 
 
Sałatka z chlebem litewskim 
Składniki :
  • * 4 kromki litewskiego chleba 
  • * 2 ząbki czosnku
  • * puszka fasoli czerwonej
  • * tarty żółty ser

Przygotowanie :

Chleb kroimy w kostkę i robimy z niego grzanki na łyżce oliwy bądź suchej patelni. Pod koniec wrzucamy starty na tarce czosnek. Wrzucamy do salaterki.
Do chleba dodajemy opłukaną pod zimną wodą fasolę czerwona z puszki. Może być też biała.
Na fasolę ścieramy ser żółty , koleżanka daje pokrojony w kostkę
Na to nasz majonez i gotowa pyszna sałatka. Idealna na główne danie. Jest bardzo sycąca i przede wszystkim smaczna.

 

 

3 komentarze:

  1. Kurcze, mój dziadek pochodził z tamtych stron, nawet w zeszłym roku byliśmy w Wilnie u nich;) Ale takiego przepisu nie słyszałam, choć wiele przepisów u nas litewskich się robi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koleżanka młoda to może dlatego :) u każdego w domu się inaczej je

      Usuń
  2. ja robię taka sałatkę ale zamiast majonezu dodaję olej, też jest pyszna.:) Nastepnym razem spróbuję z majonezem.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger