04:31

Domowy majonez

Nie robiłam często majonezu w domu , bo zawsze pasował mi mały słoiczek majonezu Winiary. Tyle było akurat na sałatkę i do kanapek. Jednak ostatnio staram się nie używać żadnych gotowych produktów i rezygnuję z ich zakupu. Z podanych w przepisie składników wychodzi dość spory słoiczek. Ja najdłużej przechowywałam go w lodówce 10 dni. Przeważnie wystarcza na dwa dni góra , szczególnie gdy robię sałatkę. Zachęcam wszystkich do robienie swoich własnych majonezów , sosów czy ketchupów. Te ze słoika to w większości sama chemia.



Składniki :                                                             
  • * 2 jajka
  • * łyżeczka musztardy
  • * łyżka soku z cytryny
  • * sól , pieprz do smaku
  • * szklanka oleju 
Przygotowanie :
Do słoiczka wbijamy jajka, przyprawiamy , dodajemy musztardę oraz sok z cytryny. Wlewamy olej - ja wybrałam rzepakowy. Blenderem mieszamy w górę i w dół słoiczka około 3 minuty aż do uzyskania gęstej konsystencji. Ja robię w słoiczku , później go zakręcam i wstawiam do lodówki. Nie mamy dzięki temu za wiele mycia. Polecam domowy majonez.

6 komentarzy:

  1. Dziękuję za wzięcie udziału w mojej akcji:) Mam jednak prośbę: akcja dotyczy dań obiadowych. Podaj, proszę, przepis na danie obiadowe, z uzyciem majonezu. Zabrakło też zdjęcia z etapów przygotowania majonezu. Czy masz możliwość zamieszczenia dodatkowych zdjęć z przygotowania? Niech to będzie zdjęcie składników i np. zdjęcie etapu dotyczącego mieszania tych składników. Po poprawkach przepis zaakcpetuję :) Pozdrawiam serdecznie, Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś może źle doczytałam :) jeśli wykorzystam majonez do jakiegoś dania to zgłoszę się wtedy jeszcze raz ! dzięki za informację !

      Usuń
  2. Nigdy nie robiłam a zawsze miałam ochotę spróbować zrobić sama :) Chyba jednak spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie rzeczy to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam domowy majonez :) idealnie się sprawdzi na święta :)

      Usuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger