12:19

Pizza z patelni


Dzisiaj ot taki wynalazek będzie,ale że wyszła smaczna dlatego dzielę się przepisem. Miałam chęć na pizzę, ale w piekarniku siedział już kurczak i nie chciało mi się czekać. Znalazłam przepis w zeszycie więc spróbowałam. Kiedyś takie placki piekłam przy diecie Dukana , ale dzisiaj zaszalałam i zrobiłam na drożdżach i mące pszennej. Polecam spróbować. A przepis dodaję do akcji Pudliszki - to mój ulubiony koncentrat z tych 30%.
 
 
Składniki :
  • * szklanka mąki pszennej
  • * 2 czubate łyżki otrębów pszennych 
  • * łyżeczka przyprawy do pizzy
  • * 1 łyżeczka cukru
  • * szczypta soli
  • * plaster około 1,5cm świeżych drożdży 
  • * pół szklanki ciepłej wody
  • * oliwa z oliwek 
  • * mała czerwona cebula
  • * pół czerwonej papryki 
  • * duża łyżka koncentratu pomidorowego
  • * łyżeczka ulubionych ziół
  • * ser żółty 
Przygotowanie :
Drożdże rozpuszczam w wodzie i cukrze. Wlewam do miski z mąką , otrębami i solą. Zagniatam wszystko dokładnie. Smaruję oliwą i odstawiam do wyrośnięcia. Na patelni rozgrzewam łyżeczkę oliwy i podsmażam cienko pokrojoną cebulkę wraz z papryką. Z koncentratu , łyżki oliwy oraz ziół robię sos na pizzę. Trzeba bardzo dobrze rozmieszać żeby oliwa nie oddzielała się od koncentratu. Talerz wielkości naszej patelni smarujemy oliwa i formujemy na nim pizzę. Na tak przygotowaną pizzę wykładamy sos pomidorowy i stroną z sosem układamy na patelni na naszej podduszonej cebuli z papryką. Na małym gazie pod przykryciem pieczemy około 5 minut i sprawdzamy czy spód jest chrupki. Zsuwamy naszą pizzę na talerz i układamy ponownie na patelni drugą stroną. Posypujemy żółtym serem. Ja pokroiłam w kostkę, ale lepszy będzie jednak starty na tarce - szybciej się rozpuści. Przykrywamy i pieczemy aż cały ser się rozpuści. Możemy wierzch jeszcze przed zapieczeniem posypać ulubionymi przyprawami.

14 komentarzy:

  1. jej... robiłąm taką w niedzielę... pychota i taka szybka w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo i tu mnie zaskoczyłaś :) Muszę wypróbować :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. super - jak będę miała kryzys pizzowy (dopada mnie raz na jakiś czas nieodparta ochota na pizze) to usmaże taką ;-)

    pozdrawiam!
    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób , zrób :) można dać mniej mąki pszennej i będzie zdrowsza :) na pewno będzie jeszcze jeden przepis na tą pizzę :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię i czesto robię ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł, warto zapisać taki przepis na wypadek nagłej, nieposkromionej ochoty na pizzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak :) jest na prawdę dobra :) jednak nie rezygnuję z pieczonej w piekarniku :)

      Usuń
  6. Super przepis na szybką pizzę!!!
    Była pyszna!!
    Polecam każdemu!
    :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger