17:34

Grzyby w occie


Sezon na grzyby niby trwa, ale grzybów u nas nie za wiele. Co prawda prawdziwki zdrowe, ale tyle co ich było to wystarczyło na sos i 2 małe słoiczki marynowanych. Więc szaleć nie ma z czym. To dopiero pierwsze wyjście do lasu, więc może coś jeszcze się nazbiera.
 
 
Składniki :
  • * grzyby leśne 
  • * sól
  • * szklanka octu 
  • * dwie szklanki wody
  • * 4 płaskie łyżki cukru
  • * cebula
  • * marchewka
  • * 5 ziaren ziela angielskiego
  • * 4 liście laurowe
  • * 5 ziarenek pieprzu czarnego
Przygotowanie :
Grzyby obgotować 15 minut w osolonej wodzie. Z reszty podanych składników przygotować zalewę gotując około 10 minut. Ja dałam pół szklanki octu na 2 szklanki wody oraz 2 płaskie łyżki cukru i 1 płaską łyżkę soli. Włożyć grzyby do słoiczków, zalać zalewą octową  i szczelnie zakręcić.
 

8 komentarzy:

  1. A ja jeszcze nie nazbierałam tyle grzybów, żeby zrobić w słoiczkach... Ślicznie wyglądają te Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. My w sobotę jedziemy na grzyby! Wczoraj rodzice byli i dwa piękne kosze nazbierali. I wszyscy znajomi na fb wrzucają zdjęcia z grzybów, a ja zazdroszczę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystkie grzybki w occie :) a najbardziej kurki :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger