21:47

Karpatka

Dzisiaj przepis na ulubione moje ciasto z dzieciństwa . Podaje tylko składniki , bo ciasto jest banalnie proste w wykonaniu . Dodam też przepis na krem . Czasami przekładam kremówką .
 
 
Ciasto :
  • * szklanka wody
  • * 125g masła
  • * szklanka mąki pszennej
  • * 5 jajek
  • * szczypta soli
  • * łyżeczka proszku do pieczenia
Krem :
  • * 3 szklanki mleka
  • * 125g masła
  • * 1/2 szklanki cukru
  • * 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • * 4 łyżki mąki pszennej 
  • * 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • * 4 jajka
Przygotowanie :
2 szklanki mleka zagotować z masłem i cukrami . Pozostałe mleko wymieszać mikserem z mąkami dodając jajka . Wlać do zagotowanego mleka . Wymieszać i zagotować .
Zimnym kremem posmarować jeden blat ciasta , przykryć drugim . Oprószyć cukrem pudrem . 
Niebo w gębie .

2 komentarze:

  1. Ulubione ciasto mojego chłopaka, z tym, że mi zamiast Karpat to mi Góry Świętokrzyskie wychodzą :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger