12:48

Skórka pomarańczowa

Idąc za ciosem i robiąc domowe przyprawy, zrobiłam skórkę pomarańczową. Wykorzystam ją na pewno do świątecznego sernika. Polecam zrobić swoją domową skórkę pomarańczową. Na pewno nie ma konserwantów ani innych chemicznych substancji. 
skórka pomarańczowa
 
 
 
Składniki :
  • * 2 pomarańcze
  • * szklanka cukru
  • * szklanka zimnej wody
Przygotowanie :
Obrać pomarańcze ze skóry. Odkroić białą błonę, posiekać skórkę w kostkę lub w paseczki. Zagotować wodę z cukrem, wrzucić skórkę i gotować na wolnym ogniu około 20 minut aż woda odparuje. Pogotować troszkę i wykładać skórkę na papier do pieczenia. Odstawić do całkowitego wystygnięcia. Przełożyć do słoiczka, zakręcić i wstawić do lodówki. Myślę że spokojnie do Świąt można przechowywać naszą skórkę pomarańczową.

20 komentarzy:

  1. Domowa skórka pomarańczowa to jest to co tygryski lubią:) Na święta idealna. Na pewno w tym roku zrobimy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skórka pomarańczowa to mój ulubiony zaraz po rodzynkach dodatek w pierniku <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mam fazę na pomarańcze i jem wszystko o tym smaku, trafiłaś w mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak myślałam czy jeszcze tej skórki nie zanurzyć w roztopionej czekoladzie ;)

      Usuń
  4. Wow świetny pomysł Martuś ! Taka domowa skórka jest najlepsza :) ! Chyba też zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka swoja najlepsza :) I po co to kupować gotową, skoro można mieć własnoręcznie przygotowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię troche inaczej, gotuję krócutko w dwu wodach które odlewam zey pozbyć sie goryczki, a potem gotuję długo w syropie i z tym syropem zamykam w sloiczkach, mozna przechowywać nawet rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja potrzebuję tylko do sernika, ale faktycznie jak ktoś woli więcej żeby mieć na dłużej to super patent - ja syrop który został z gotowania użyłam do herbaty - był pyszny :)

      Usuń
  7. kiedyś robiłam ją bardzo często, a teraz jakoś zapomniałam :) dzięki za odświeżenie pamięci :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam aromat skórki pomarańczowej a dodana do wypieków to jest to!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jaki pyszny syrop pomarańczowy zostaje z gotowania tej skórki :)

      Usuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger