10:00

Podpłomyki z pieca

Uwielbiam takie przekąski, szczególnie serwowane na ciepło. Postanowiłam, że wezmę udział w wypiekaniu na śniadanie i wspólnie z innymi blogerami przygotuję podpłomyki. Co prawda miały być z pomidorami, ale coś ostatnio pomidory mi szkodzą, dlatego upiekłam je skropione oliwą i posypane ziołami a do nich podałam sos jogurtowo-cytrynowy oraz cukinię na ciepło. Mogę Wam tylko powiedzieć, że było pysznie!


Składniki :
* 200g mąki pszennej
* 2 łyżki stopionego masła
* pół szklanki wody
* szczypta soli

Przygotowanie :
Wszystkie składniki umieścić w naczyniu, zagnieć i odstawić na pół godziny do odpoczęcia. Ciasto podzielić na dwie części, rozwałkować na omączonym blacie i rozwałkować. Rozgrzać piekarnik - u mnie max 200 stopni , placki przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, piec około 10 minut. U mnie się niestety bardzo nie zrumieniły - albo za krótko trzymałam, albo za mała temperatura była. Nie miało to wpływu na smak.
Dodatkowo przygotowałam sos jogurtowo-cytrynowy oraz cukinię podduszoną na maśle z oregano. 

Razem ze mną podpłomyki przygotowali :
Gosia, Danuta, Bernadetta, Nina, Ula, Renata oraz Małgorzata.
 

7 komentarzy:

  1. Martuniu, ja wierzę, że to musiało być pyszne, bo bosko wyglada!
    udanego nowego tygodnia, buziaczki kochana!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. takie też pyszne! dzięki za wspólne wypiekanie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za wspólne pieczenie podpłomyków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie podpłomyki, choć u mnie obowiązkowo są z dodatkiem czarnuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Martusiu za wspólne pieczenie,mam nadzieję,że nie ostatnie.Pozdrawiam Danusia.

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam! :) jak ja dawno nie jadłam podpłomyków, a bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super są takie podpłomyki. Uwielbiam na kolacje :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger