16:00

Tarta limonkowa z czekoladą

Nie sądziłam, że połączenie limonki i czekolady tak nam posmakuje. Ciacho zostało zjedzone w jeden dzień i wiem, że będę robiła je częściej. Krem na bazie mascarpone i kremówki wyszedł rewelacyjnie. Coś jak pianka ale z wyraźnym sernikowym smakiem.





Składniki :
* duże opakowanie herbatników maślanych
* pół kostki masła
* opakowanie mascarpone
* mała śmietana kremówka
* pół szklaki cukru pudru
* sok z 2 limonek
* skórka otarta z 3 limonek
* pół tabliczki mlecznej czekolady
*2 łyżki żelatyny
* pół szklanki wrzątku





Przygotowanie :
Herbatniki pokruszyć, dodać roztopione masło. Wymieszać i wyłożyć na blaszkę do tarty. Ugnieść i zostawić na godzinę w lodówce. Żelatynę zalać wrzątkiem, rozmieszać. Kremówkę podgrzać w kąpieli wodnej, dodać mascarpone i dobrze wymieszać. Dodać cukier, sok i skórkę z limonki. Wymieszać dokładnie z żelatyną i odstawić do przestudzenia, na 10 minut. Dodać pokrojoną czekoladę, całość wylać na spód tarty. Odstawić na godzinę do lodówki. Posypać wiórkami z czekolady i limonki. 

To moja propozycja na lutowy Przepis miesiąca - Tarty deserowe i wytrawne 


22 komentarze:

  1. Piękna Marta! I smakuje na pewno bosko!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisałam sobie :D Niebawem mama ma urodzinki to ją czymś zaskoczę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już ją "gdzieś" widziałam i baaardzo mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo smacznie, chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda fantastycznie:-) Nawet po dniu pączkowym bym się na nią skusiła;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. powiem więcej :) jedna z lepszych które jadłam :)

      Usuń
  7. Świetny pomysł na super tartę limonkową :) Uwielbiam wszystko co z cytryną i limonką właśnie, na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie ta tarta też już na stałe zagości w domu :)

      Usuń
  8. wygląda bosko!:) też kiedyś robiłam, ale cytrynową na bazie śmietanki:) cytrusy to moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajna tarta, lubię takie smaki

    OdpowiedzUsuń
  10. ślinka nam cieknie na widok tej tarty:) mmmmm

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda niezwykle apetycznie ! :)

    Pozdrawiam DOLCEMENTE MACCHIATA

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger