22:04

Ciasto pyzie siostry Anastazji


Robiłam je pierwszy raz i trochę się bałam, że nie wyjdzie. Ale jakoś poszło i mam super ciacho na święta. Na obecną chwilę w lodówce mam ciasto bez bitej śmietany. Spróbowałam i w takim stanie jest już rewelacyjne. Jeszcze zdecyduję czy zaszaleje z bitą śmietaną.
 
 
 
Składniki :
Biszkopt :
  • * 3 jajka
  • * pół szklanki cukru
  • * szklanka mąki pszennej 
  • * łyżeczka proszku do pieczenia
Masa jabłkowa :
  • * kg jabłek
  • * galaretka cytrynowa
  • * łyżka masła 
Masa jogurtowa :
  • * litr jogurtu owocowego - u mnie truskawkowy z owocami
  • * galaretka truskawkowa 
  • * łyżka żelatyny
Bita śmietana :
  • * pół litra kremówki
  • * 2 łyżeczki żelatyny 
  • * 2 łyżki cukru pudru
  • Dodatkowo 24 delicje z dowolnym nadzieniem
Przygotowanie :
Upiec biszkopt. Miksować jajka z cukrem na gęstą masę przez około 5 minut. Miksując dosypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Piec około 30 minut na złoty kolor. Wystudzić. 
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Przesmażyć na maśle i do ciepłych jabłek dodać galaretkę cytrynową. Dokładnie wymieszać. Wystudzone wyłożyć na biszkopt. Ułożyć delicje czekoladą do góry. Rozpuścić żelatynę i galaretkę truskawkową w połowie szklanki wrzątku. Dodać do jogurtu i tężejący jogurt wylać na delicje. Rozpuścić żelatynę w 1/4 szklanki wrzątku. Ubić kremówkę, dolać przestudzoną żelatynę i miksować dodając puder. Przełożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać rozetki. Odstawić na noc do lodówki.

4 komentarze:

  1. Mniam, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja posypuję czekoladą startą lub kokosem usmażonym na suchej patelni albo wafelkiem czekoladowo orzechowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawy pomysł :) już z bitą śmietaną było bardzo słodkie :)

      Usuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger