12:30

Shoarma z szynki wieprzowej

Arabskiej kuchni u mnie jeszcze nie było. Shoarma z mięsa wieprzowego smakuje mi bardziej jak z kurczaka, ale obie wersje pojawią się na blogu.
Polecam spróbować!
  Składniki :
* około 700g szynki wieprzowej, ładny kawałek bez tłuszczu 
* 3 łyżki oleju rzepakowego 
* sól, czarny pieprz mielony
* czerwona mielona wędzona papryka
* curry
* szczypta imbiru, cynamony, gałki muszkatołowej 
* łyżeczka mieszanki przypraw do mięsa wieprzowego 
* opcjonalnie można dodać kurkumy i przyprawy gyros lub kebab


Przygotowanie :

Mięso pokroić w cienkie paseczki. Wlać olej i wymieszać Doprawić solą i pieprzem świeżo mielonym.  Odstawić na godzinę by mięso skruszało. Wrzucić na dobrze rozgrzaną patelnię i smażyć aż mięso się zetnie. Wszystkie przyprawy połączyć ze sobą. Ilość zależna od gustu, ja dodawałam po solidnej łyżeczce papryki węgierskiej, curry oraz przyprawy do mięsa wieprzowego.Dodać do mięsa i dusić na małym ogniu około 40 minut. Aż kawałki mięsa będą miękkie. Ja podałam z ryżem, który gotowałam z curry i szafranem oraz sosem czosnkowym i sosem majonezowo-pomidorowym.

Dzisiejszy przepis powędrował także do konkursu o którym więcej znajdziecie tutaj.

16 komentarzy:

  1. Ale masz super muzyczkę:) A takie mięsko bym zjadła z chęcią, ale mój brzuch by jej nie chciał raczej:( Więc innym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. co prawda już nic nie zostało, ale możesz sobie zrobić ! :)

      Usuń
  3. I dużo smaczniejsze od podawanych w sieciowych restauracjach:-) Często robię w domu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie patrzę na Twoją z polędwicy :) w plastrach nigdy nie robiła, zawsze kroję paski :) ale to prawda - sieciówki niech się chowają !

      Usuń
  4. Pychotka! Nie pogardziłabym takim obiadkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię ten fast food w domowym wydaniu:) Ja zawsze przyprawę robię sama - jest bardzo aromatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a czy olej musi być rzepakowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzepakowy jest dobry do smażenia, jeśli masz inny to użyj :)

      Usuń
  7. a co jak nie mam papryki mielonej ,wędzonej?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger