10:00

Mój urodzinowy tort czekoladowy

Ten torcik powstał na szybko, bo miałam kupić gotowe ciasto do pracy, później wpadłam na pomysł że zrobię babeczki, ale jak urodziny to urodziny i tort zrobiłam. Mnie smakował, bo ja uwielbiam dużą ilość czekolady! 

Składniki :
* biszkopt jasny - 3 jajka, szklanka mąki pszennej, pół szklanki cukru, łyżeczka proszku do pieczenia
* biszkopt ciemny - 3 jajka, 3/4 szklanki mąki pszennej, 1/3 szklanki kakao, pół szklanki cukru, łyżeczka proszku do pieczenia
* 500ml śmietany kremówki
* 250g mascarpone 
* 2 łyżki cukru pudru 
* dżem morelowy 
* szklanka wrzątku
* sok z połowy cytryny 
* 3 łyżki cukru
* czekoladowe ozdoby do dekoracji
* ganache : 100ml śmietany kremówki, 200g gorzkiej czekolady

Przygotowanie :
Jajka ubijać  przez 2-3minuty po czym dodać cukier i cały czas ubijać aż masa zgęstnieje - u mnie całość ubijania trwa 5 minut. Przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia do masy jajecznej i wymieszać mikserem. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto i piec do 30 minut w 180 stopniach. Wystudzić na kratce. Podobnie przygotować ciemny biszkopt. Każdy przekroić na 3 blaty. Wrzątek wymieszać z cukrem i sokiem z cytryny. Namaczać biszkopty. Każdy przekładać dżemem i kremem z kremówki i mascarpone z cukrem pudrem. Na zmianę jasny i ciemny blat. Cały tort pokryć kremem i odłożyć na godzinę do lodówki. Przygotować polewę, przestudzić i oblać boki. Ciasto schłodzić i udekorować.


 

3 komentarze:

  1. Kochana życzę Ci wszystkiego co najcudowniejsze! Niech się spełnią Twoje marzenia i obyś zawsze była zdrowa!
    A tort cudowny i na pewno przepyszny!
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :) A torcik piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały :)
    Najlepsze życzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger