13:00

Ciasto drożdżowe z truskawkami i kruszonką

Najlepsze ciasto to właśnie to, drożdżowe z owocami i kruszonką. Takie smaki dzieciństwa. Dzisiaj przygotowałam wersję z owocami, choć owoce możecie użyć tutaj takie jakie chcecie. Częstujcie się!

Składniki :
* 500g mąki pszennej
* 50g świeżych drożdży
* 200ml ciepłego mleka
* 100g masła
* 3 jajka 
* 3 żółtka
* 100g cukru
* 500g truskawek
Kruszonka: 100g mąki, 60g zimnego masła, 4 łyżki cukru 

Przygotowanie :
Rozetrzeć drożdże z ciepłym mlekiem i cukrem. Dodać jajka i mąkę. Ciasto wyrobić z rozpuszczonym masłem. Odstawić do wyrośnięcia. Ciastem wyłożyć blaszkę, powciskać w ciasto pokrojone truskawki. Odstawić na pół godziny. Masło rozetrzeć w palcach z cukrem i mąką na kruszonkę. Posypać ciasto. Piec 40 minut w 180 stopniach. Ja jeszcze polukrowałam całe ciasto, bo moje truskawki nie były najsłodsze.

6 komentarzy:

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger