08:00

Sos z boczniaków

Sos który idealnie pasuje do ziemniaków, placków ziemniaczanych czy wytrawnych naleśników. Jeśli jeszcze nie robiliście to bardzo polecam. 




Składniki :
* 2 łyżki masła
* mała cebula
* 300g boczniaków
* pół litra wody bądź buliony warzywnego
* 1 łyżka mąki pszennej
* 1 łyżka śmietany 18%
* sól, świeżo mielony czarny pieprz  



Przygotowanie :
Na maśle zeszklić cebulkę pokrojoną w kostkę, dodać boczniaki pokrojone w paseczki, przesmażyć, dolać wodę lub bulion i dusić do miękkości grzybów. Całość przyprawić do smaku. W śmietanie rozprowadzić mąkę, dodać kilka łyżek sosu, wymieszać i dodać do garnka. Zagotować. Można dodać posiekany świeży koperek.

19 komentarzy:

  1. smakowicie wyglada ,ale boczniaków to ja nie znam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to z boczniakó tylko flaczki robiłam...;-) Sos pewnie smakował pysznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę na taki sosik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym z kaszą gryczaną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny sos, uwielbiam boczniaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O jak dawno nie jadłam boczniaków, przypomniałaś mi o nich i będą za mną chodzić i wpraszać się na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za inspirację - mam kopytka ziołowe i szukałam jakiegoś sosu, by je okrasić. Ten po pozbawieniu go śmietany (nie powinno mu to zaszkodzić) będzie idealny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj :) wlasnie skonczylam sosik, jest przepyszny :) pozdrawiam Roxeen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że smakował :) zapraszam do dodania zdjęcia na fb :)

      Usuń
  9. Sos pyszny, pierwszy jaki robilem w ogole z czegokolwiek, choc wolalbym gestszy, tylko nie wiem jaki bylby skutek zwiekszenia ilosci maki

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepsze boczniaki to rosną na sciętych pniach drzew,
    a to dlatego że są mięsiste a te chodowane na słomie są bardzo cienkie.tak czy siak sa bardzo smaczne,choc osobiście wole kanie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger