18:00

Błyskawiczne piątki - Zupa gulaszowa ze śmietanką

Drugi tydzień z błyskawicznym piątkiem to u mnie zupa gulaszowa, gdzie po niecałej godzinie mam obiad na sobotę i jeszcze zostaje na niedzielną kolację. Lubię takie syte zupy i mimo upałów sprawdzają się świetnie, bo piątkowe wieczory poświęcam na przygotowanie czegoś, co spokojnie wystarczy na kilka dań, a ja nie muszę stać przy garach. Nie mam wszystkich wolnych od pracy weekendów, więc cenię sobie takie dania.

Składniki :
* dowolne mięso - u mnie karkówka, wołowina czy kurczak zawsze się sprawdzają - około 700g
* cebula
* ząbek czosnku
* kg ziemniaków
* marchewka
* cebula
* czerwona papryka 
* 200ml kremówki
* mielona czerwona papryka słodka lub ostra, sól, pieprz
Przygotowanie :
Na maśle zeszklić cebulę i czosnek oraz paprykę pokrojoną w kostkę. Dodać mięso w dowolnie pokrojone kawałki lub zmielone. Całość przełożyć do garnka, dodać marchewkę, ziemniaki oraz wodę. Zagotować, przyprawić i dusić do miękkości mięsa. Dodać śmietankę. Podawać na ciepło z chlebem.

 
 

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tą zupę:) Cudownego weekendu kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie jednogarnkowe obiady, które w zasadzie same się robią ;) Potem jest z tego nie tylko Błyskawiczny Piątek, ale po odgrzaniu również i Szybka Sobota oraz Nieskomplikowana Niedziela :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że zupy gulaszowej nie robiłam jeszcze. Zawsze na gęsto do ziemniaków albo kaszy. Trzeba raz spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger