22:00

Kruche rurki z bitą śmietaną

Już tylko jeden dzień nas od Nowego Roku. Ja mam swojego Sylwestra w domu i co roku zawsze był torcik. Jednak w tym zabrakło czasu i powstały pyszne rurki z bitą śmietaną. Na szczęście ciasto zdążyłam zrobić rano by po 6-8 godzinach można było je piec. Wyszły rewelacyjne, lepsze jak z cukierni.

Składniki :
* 250g masła 82%
* 250g dobrej, gęstej śmietany 18%
* 500g mąki pszennej - u mnie Basia
* szczypta soli
* jajko i cukier trzcinowy do obtaczania rurek
* kremówka i cukier puder do nadziania rurek

Przygotowanie :
Składniki ciasta szybko zagnieść, zawinąć w folię spożywczą i odstawić do lodówki na minimum 6 godzin. 
Rozwałkować ciasto cieniutko, wykroić długie paski ciasta. Każdy pasek owinąć wokół rurek - ja swoje zrobiłam sama z folii aluminiowej. Jedną stronę ciastka posmarować roztrzepanym żółtkiem i posypać trzcinowym cukrem. Piec na złoty kolor. Wystudzić rurki. Ubić kremówkę z cukrem pudrem, nadziewać rurki. 

8 komentarzy:

  1. Daaawno nie piekłam rurek... muszę poszukać tych foremek na strychu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie mam foremek, zrobiłam sama z folii aluminiowej :)

      Usuń
  2. Jakie piękne rurki. Zapewne bardzo pyszne. Szczęścia i radości w Nowym Roku kochana :):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. stanowczo za długo się zbieram do domowych rurek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne rurki :) Muszę w końcu kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chodzą za nami takie pyszne rurki, kiedyś zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger