11:00

Ogórki z przyprawą gyros - przetwory na zimę

Robicie domowe weki? Bo ja ostatnio coraz więcej. W tym roku dużo ogórków, więc i dzisiaj pyszne ogórki do słoika. Z przyprawą gyros - jedną z moich ulubionych. Te ogórki świetnie nadają się na kanapki czy do wódeczki. Sprawdzą się i do obiadu. Polecam!


Składniki :
* 2 kg ogórków gruntowych
* 4 szklanki wody
* szklanka octu
* pół szklanki cukru
* łyżka ziela angielskiego 
* łyżka ziaren czarnego pieprzu 
* łyżka soli morskiej 
* opakowanie przyprawy gyros
* łyżka gorczycy 

Przygotowanie :
Ogórki umyć, pokroić w plastry. Posolić i odstawić na godzinę. Wodę zagotować z cukrem i octem, dodać przyprawy. Ogórki przełożyć do słoików, zalać marynatą. Zakręcić, pasteryzować.

14 komentarzy:

  1. takiej wersji ogórków jeszcze nie jadłam. ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba się skuszę:) Ja lubię takie połączenia. Wczoraj robiłam ogórki chili, ale te chyba wypróbuję!
    uściski serdeczne kochana

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam takich ogórków, to musi być ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłyśmy ogórki w curry, w kurkumie, a w przyprawie gyros jeszcze nie :) fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  5. Czym mozna zastapic gorczyce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można gorczycę pominąć

      Usuń
    2. Możesz zastąpić estragonem

      Usuń
    3. Też można,ale już mieszanka gyros jest bardzo aromatyczna

      Usuń
  6. zimną zalewą zalać ogórki czy gorącą? ile trzeba pasteryzować? kiedy dodać przyprawę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. woda,cukier,ocet i wszystkie przyprawy to składniki marynaty - trzeba zagotować i zalać nią ogórki w słoikach
      pasteryzuję około 15 minut w piekarniku bądź w garnku z gorącą wodą

      Usuń
  7. Czy wodę z ogórków która się zrobi wylać?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki!!! Jeszcze nie zrobiłam a już wiem że będzie pycha, bo lubię gyros. Zaraz się zabieram do roboty.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger