15:00

Z serii do poczytania : DYNIA - przepisy

Dynia należy do warzywa niskokalorycznych. Wspiera więc redukcję tkanki tłuszczowej. Zawiera cenne witaminy : C, D, B1, B2, PP, kwas foliowy i bardzo dużą dawkę beta-karotenu. Pestki dyni są również bardzo ważne w naszej diecie - zawierają duże ilości cynku i lecytyny. Dynia nie zawiera sodu, pomaga więc leczyć nadciśnienie oraz choroby nerek.
Dynia nadaje się do smażenia, pieczenia, gotowania i marynowania. Z miąższu warzywa można przygotować zupę, racuchy, farsz do naleśników ale ciasto i dżem też są pyszne! Możemy dynię zamrozić.


Popularne odmiany to : 
* dynia Muscat de Provence - wyjątkowo smaczna, o intensywnie pomarańczowym miąższu
* dynia Hokkaido - o wysokich walorach smakowych, najpopularniejsza 
* dynia makaronowa - delikatna w smaku, po ugotowaniu rozpada się na makaronowe nitki
* dynia piżmowa - słodka, o orzechowej nucie i charakterystycznym zapachu piżma
* dynia ozdobna - piękna, jesienna ozdoba stołu
Przepisy na blogu :
ZUPA KREM DYNIOWA 

DYNIOWE RACUCHY NA SŁODKO
 


14 komentarzy:

  1. wstyd się przyznać, ale nie mam pojęcia nawet jak dynia smakuje.. zabieram się do jej spróbowania od początku sezonu i tak mi schodzi.. chyba jednak muszę ją przygarnąć do domu i coś z niej wykombinować :)
    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie każdemu smakuje, w tym roku u mnie dyni w kuchni nie było niestety

      Usuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że jest tyle pięknych odmian dyni! No i nie wiedziałam, że dynia odchudza, muszę zdecydowanie zwiększyć jej spożycie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam trochę "długie zęby" na dynię ale od czasu do czasu jadam zazwyczaj pod postacią dżemu, własnie ze względu na witaminy , oczywiście tylko pod tą postacią mi najbardziej smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do dyni przekonałem się dopiero w zeszłym roku, ale w tym pałaszuję zawzięcie wszystko co jest na jej bazie - ekstra warzywko !

    OdpowiedzUsuń
  5. dynię poznałam całkiem niedawno, ale była to miłość od pierwszego wejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie jest od jakiegoś czasu, ale w tym roku tylko jako ozdoba, bo nie miałam czasu :)

      Usuń
  6. Marto, nominowałam Cię do zabawy :) http://seledina.blogspot.com/2014/10/dwie-zabawy.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Dynia czyli samo zdrowie! ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger