20:00

Klopsiki w aromatycznym sosie - Listopadowe Wyzwanie Blogerek

Dzisiaj moja propozycja w Wyzwaniu Blogerek. Temat był idealny, bo już zima zagląda do nas i jedzenie ciepłych potraw jest na porządku dziennym. Klopsiki podałam z ryżem, ale idealne będą też z makaronem czy z ziemniakami. Dodatek imbiru oraz chili sprawia że danie rozgrzewa nas od środka. 

Składniki :
* 600g mięsa mielonego - u mnie karkówka i wołowina 
* cebula
* ząbek czosnku 
* mały słoiczek przecieru pomidorowego 
* 2 cm kawałek świeżego imbiru
* szczypta chilli 
* pół czerwonej papryki
* łyżka cukru 
* łyżeczka mąki ziemniaczanej
* 3 łyżki zimnej wody
* 2 łyżki oliwy 


Przygotowanie :
Cebulę i czosnek drobno posiekać. Połowę dodać do mięsa i wymieszać. Dodać starty imbir, przyprawy i wyrobić aż do połączenia wszystkich składników. Zrobić klopsiki. Rozgrzać oliwę, poddusić pozostałą cebulę oraz czosnek. Dodać paseczki papryki, koncentrat pomidorowy i dusić aż warzywa zmiękną i puszczą sok. Wrzucić klopsiki. Ugotować. Mąkę wymieszać z zimną wodą, dodać do sosu. Całość zagotować. Klopsiki można podawać z ryżem, ale same też smakują wyśmienicie.

Razem ze mną udział w Wyzwaniu Blogerek wzięły udział : 
PaulinaIwona , Magda , Gosia , Justyna , Ewa , Sabina , Dorota

18 komentarzy:

  1. Same dobroci! Aż się chce zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z ryzem nigdy nie jadłam, właściwie imbiru mało też używam, nie zawsze wiem do czego :)) A klopsiki apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja używam np do herbaty teraz :) spróbuj koniecznie :)

      Usuń
  3. Takie klopsiki to sobie jutro zrobię na obiad...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. o ja, ale bym teraz zjadłam:))) pysznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubimy takie klopsiki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe danie, a zdjęcie magicznie urzeka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmmmmmmmmmmmm ale pyszni to wygląda! Smaka mi narobiłaś! I co teraz biedna ciężarna ma zrobić? Idę najeść się chleba!

    OdpowiedzUsuń
  8. pulpeciki pierwsza klasa :) lubię takie obiady :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger